Tijdens de training verbindend communiceren verbetert u uw communicatietechnieken waardoor u duidelijker overkomt en beter aansluiting weet te vinden bij uw gesprekspartner in vervelende en/of emotionele situaties. U leert omgaan met heftige emoties, zodanig dat het niet tot een escalatie leidt, zoals zo vaak het geval is als we intuïtief reageren. Door bewust ander gedrag in te zetten, blijft het een constructief gesprek.
De Training in Praktijk
Bij groepstrainingen geeft de trainer korte uitleg over de principes van effectief gedrag en hoe deze in te zetten, waarna de deelnemers veelvuldig gaan oefenen met de trainingsacteur.
In het geval van een individuele training vindt er een telefonische intake plaats met uw trainer. Aan de hand van uw eigen cases oefent de trainer gesprekssituaties met u en legt dit vast op camera. De trainer kijkt dit samen met u terug en analyseert het op inhoud, houding en gedrag. Om vervolgens effectief gedrag te leren inzetten.
In alle gevallen vullen deelnemers voorafgaand aan een training een zelftest in die inzicht biedt in uw voorkeursgedrag.
Leerdoelen
- Inzicht eigen voorkeursgedrag en effectief reageren
- Tijdig signaleren van frictie en misverstanden
- Inzet van non-verbale communicatie gericht op empathie
- De-escalerend communiceren in lastige emotionele situaties
Type training | Duur | Locatie |
Individueel | 2,5 uur | Baarn |
Groepsverband | 2 dagdelen | Incompany |