Training in Praktijk biedt een uitgebreid en geavanceerd pakket aan communicatietrainingen voor zorgprofessionals. De groepstrainingen vinden incompany plaats, oftewel op een door u te bepalen locatie.
Ook in de huidige -Covid- tijd trainen we, met inachtneming van de maatregelen ter bescherming van uw medewerkers en onze trainers.
Onze trainers hebben een schat aan ervaring voor wat betreft het trainen van medewerkers in de zorg. Een training die we momenteel veel geven is die voor IFMS gespreksleiders. Individueel Functioneren Medisch Specialisten is met ingang van 2020 een verplicht onderdeel van de herregistratie van medisch specialisten. Maar ook voor de training Verbindend communiceren en Omgaan met weerstand is veel animo, ingegeven door de ontwikkelingen van de toenemende agressie in de zorg.
Training in Praktijk bood ook communicatietrainingen gerelateerd aan medische incidenten, maar heeft deze met ingang van 2021 ondergebracht bij Stichting Openheid Na Incidenten. Graag verwijzen we u naar hun website, waarop ook het aanbod uiteengezet staat.
Onze trainingen zijn gebaseerd op de leerprincipes van David Sousa, waarmee een duurzaam effect wordt gesorteerd. De geleerde vaardigheden worden permanent in uw brein opgeslagen, omdat er veel nadruk ligt op het zelf ervaren van het nieuwe gedrag dat u ten tijde van de training leert en eigen maakt indien u deze vaardigheden in praktijk brengt. Ons brein zet nieuw geleerd gedrag in 40 dagen om tot een automatisme, oftewel het effect van de training wordt daarmee duurzaam.